Kadıköy, İstanbul, 2012 |
Güneşli bir sonbahar gününde Kadıköy rıhtımındaki cılız bir ağaç ve etrafında dönen yaşam.
Meraklısı için kısa bir teknik muhabbet:
35mm rangefinder tipi makina. 35mm optik. Kodak Tmax400
filmi EI200de çekip 1+1 sulandırılmış ID-11’de 9 dakika yıkayarak eli yüzü düzgün bir negatif elde ettim:
Aşağıdaki 10s, 14s ve 20s’lik üç test şeridine bakıp 14 saniyelik
pozda karar kıldım. Test şeritleri konunun önemli yerlerine denk gelecek şekilde:
Test şeritleri. Yukarıdan aşağıya 10, 14 ve 20 saniye |
Baskıda hiçbir ilave müdahaleye gerek duymadım. 30x40 ebatındaki fiber tabanlı Ilford MGIV kartın baskısı
yıkama sırasında:
Bir de çok hafif sarımtrak sepia tonlanmış bir versiyon denemeye
karar verdim. Böylesi güneş ve ışık hissini daha iyi veriyor gibi geliyor bana:
Fotografın etrafına siyah çerçeve de yapsam mı diye düşündüm bir ara, ama sonra baktım ki kareden çıkmaya çalışanlar var, engel olmayayım dedim :)
Elinize sağlık, çok hoş olmuş. Kompozisyon, riskli bir kompozisyon. Ya beğeni toplayacak, ya da itici bulunacak. Arasi yok. Ben, kendi adıma bu tarz maçeraları seviyorum. Sonra da eleştiri alıyorum. Ancak, ilerleme için yeni birşeyler denemek gerekir diye düşünüyorum. Teknik olarak iki şey için yorumda bulmak isterim. İlki, fotografın en önemli test alıorsunuz. Genelde bir şeride 5, 10, 15... Sn. Gibi test alırlar. Artık poz fotografın neresine gelirse. Sizin metodunuz daha sağlıklı. Ayrica dikkat ettim, süreleri poz aralıklarına denk gelecek şekilde seçiyorsunuz. f-stop printing den bahsediyorum. Aslında bizler f-stoplar şeklinde tonları ya da ışığı algıladığımızdan doğru değeri bu şekilde daha kolay bulabiliyoruz. Sağlıcakla kalın. Alparslan.
YanıtlaSilTeşekkürler Alparslan. Fotograf kişisel bir yolculuk. Eleştiriyi dinlerim ama bununla beraber "kendim mi olacağım, başkası mı?" sorusunu da kafamın bir kenarında tutarım. Biliyor musun, fotograf eleştirisinin kendisi de çok riskli..o da çabucak bataklığa dönüşebilir :)
YanıtlaSilBu tarz kompozisyon yeni değil aslında. Lee Friedlander'ın "View From George Washington Bridge, 1973" fotografı var mesela.
Selamlar
Not: Senli benli yazıyorum, problem değildir umarım. Benim için senli benli sorun değil.
Aslında "yeni" derken genelleme yapmistim. Belki de alisilagelmisin disinda demek dogru olurdu. Senli, benli hic problem degil. Daha samimi. İlgiyle izlemeye devam ediyorum.
YanıtlaSilOmar, I like the play between the tree and the shadow of it building a diagonal together with the dog. The two women with the buggies just make it complete. This is a good example of being at the right place at the right time. That in addition to the ability to *see* is a combination needed to create great photographs.
YanıtlaSilThanks Rüdiger. When I saw the dog strutting along I *prayed* that it would follow the line of that shadow :)
YanıtlaSilAs you say, the wierdly upright sitting girls in the buggies give the picture another layer that I rather enjoy.
Well, and if one looks a bit closer at your image you can also easily spot many triangles which correspond so well to the tree/shadow lines. I like this image quite a lot.
Sil