Akçakoca - 2011 |
Akçakoca festivalinde bir yağlı direk kuruluyor ve gençler bunun
ucundaki ödüle ulaşmak için birbirleriyle yarışıyorlar. Fotografı festivalden
sonra çektim. Ödül gitmiş, yağlı direk kalmış, gençler hala tadını
çıkarıyorlar. Biraz da fotografçı için hünerlerini sergiliyorlar J
Meraklısı için bazı teknik detaylar:
35mm makina. 28mm optik. Ilford Delta100 film. XTOL film
banyosu.
Negatif |
Kimi meşhur fotoğraf inanılmaz fiyatlara satılırken o fotoğrafın
negatifinin pek bir kıymeti olmuyor. Anlaşılabilir nedenleri var. Ne de olsa fotoğrafın
fiyatını yükseltenler zengin koleksiyonerler. Bunların da negatiften pek bir
şey anladıklarını sanmıyorum. Anlasalar bile negatifi çerçeveleyip duvara
asmanın bir anlamı yok. O negatiften yeni baskılar elde etmek de onlar için pek
cazibeli değil çünkü genellikle “vintage print” denilen, fotografçının kendi
elinden çıkmış, onun ellerinin tuttuğu, nefesinin dediği, belki de
moleküllerinden bir kısmının hala tutunduğu özgün baskıdır asıl istedikleri J
John Loengard’ın, “Celebrating The Negative” kitabının
önsözünden şu cümleleri alıntılıyorum: “…Sotheby’s müzayede evi negatif
satışını reddediyor, çünkü negatif için alıcı yok…Paul Strand’ın negatifleri
bir kitabın basımı için kullanıldıklarında $200’a sigortalandılar. Strand’ın bu
negatiflerden yaptığı baskılar ise $200.000’a sigortalandı…Cornell Capa: ‘Koleksiyonerlerin
negatif almalarını istemem. Ellerindeki baskı daha değerli olsun diye negatifi
yok ederlerdi’...”.
Öte yandan, SB film kullanan fotografçı için negatif her şeydir.
Negatif, bir nesne olarak bile benim için güzeldir. John Loengard, Edward
Weston’un meşhur biber fotoğrafının 8x10 inçlik negatifini görünce “ışığın
gümüş kristallerini olağanüstü güzellikte dizişi karşısında nefesim tutuldu”
derken sanırım benzer şeyler hissediyordu.
Plastik karta 14x21cm'lik küçük bir baskı ile fiber tabanlı 30x40 Ilford Galerie karta 20x30cm'lik baskı |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder