Kadıköy - 2012 |
Kadıköy-Moda sahil hattından bir kare. Bir kompozisyon kurup
(baloncu) ondan sonra bekleyerek bunu başka bir görsel ayrıntıyla
“taçlandırmak” (bisiklet) benim sürekli kaçmaya çalıştığım bir fotoğraf tarzı
aslında. Yani fotoğraf çekerken kendimi zihinsel olarak bu modda yakaladığım
zaman şöyle bir silkinmeye çalışıyorum. Niye? Çünkü bu bir formül: kompozisyonu
kur, o köşeye de adam geldi mi deklanşöre bas. Bir fotoğrafın üretiminin
formüle dayanması beni rahatsız ediyor. O zaman fotoğrafta gördüğüm şey konu değil,
formülün uygulanışı oluyor. Neticede bu fotoğraf bir özeleştiri J
Bazı teknik detaylar:
Rangefinder tipi makina, 50mm optik ve Kodak Tmax400 film. Çıktığı
günden beri Tmax400’ün bu yeni versiyonunu (TMY-2) çok severek kullanıyorum.
Ondan önce Kodak TriX’le uzun bir beraberliğimiz oldu J Her şeyin iyisi var kötüsü
var, ama ilginçtir, kötü siyah beyaz film pek yok gibi. Piyasadaki birçok filmi
az veya çok kullanmışımdır ama sadece ikisine veya üçüne kanım kaynamamıştır; o da
zaten benim şahsi görsel tercihlerimden dolayıdır.
Müdahalesiz ilk baskıda Ilford Multigrade Warmtone kartı 3.5
numara kontrast filtresiyle 22 saniye pozladım.
Düz baskı |
Kenarları birazcık toparlamak ve gökyüzünü homojenleştirmek
için bir kartonla aşağıdaki ek pozları verdim. Baskı planında, kırmızı hattın üstüne 6s, yeşil
hattın soluna 3s, mavi hattın sağına 4s, sarı hatların altına doğru 3’er
saniye, ve en son sağ üst köşeye çok az daha ton vermek için mor hattın üstüne
doğru 1-2 saniye daha.
Baskı planı |
Islak baskı:
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder